dag Marc,
ik zie dan ook wel e.e.a. in die berekeningen dat ik niet echt kan volgen.
Bewegingsenergie 1281 J lijkt me correct berekend, maar wat heb je eraan? Het vertelt je hoeveel arbeid (J) fietser + motortje moeten leveren om bij vertrek vanuit stilstand die snelheid te halen.
Dan de tweede regel: vermogen is inderdaad energie/tijd. Je sommetje doet hier net of de fietser er een vol uur over doet om op snelheid te komen en daarvoor dus een vermogen van 0,36 W (niet wattseconde!!) nodig heeft. Hier klopt iets niet denk ik.
De tijd voor die rit klopt.
Maar dan op de laatste regel doe je net of die fietser de hele tijd doorgaat met op gang komen, met dat eerder berekende vermogen.
Ik denk dat je terug naar de tekentafel moet.
Een accu van 400 Wh die 5 uur wordt gebruikt kan gedurende die tijd P=E/t = 400/5 = 80 watt gemiddeld vermogen leveren Bij een snelheid van 5,56 m/s kan hij daarmee een kracht F=P/v = 80/5,56 = 14 N leveren (allerlei verliezen verwaarloosd)
Vraag is of dat voldoende is om de tegenkrachten, dwz rolweerstand en luchtweerstand, te compenseren. Dus voor de vraag hoeveel die accu daarin kan betekenen zul je naar die tegenkrachten moeten gaan kijken.
Groet, Jan